سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  امروز : 
رصد اخبار و قیمت روزانه سهام های غیر بورسی و حق الشرکه
لینک های غیربورسی :
خرید اشتراک پیامکی ارسال قیمت سهام : ↓
کلیـــــک کنید
اخبار و تحلیل سهام های غیربورسی : ↓
کلیـــــک کنید
انجمن تبادل اطلاعات بورس بازان : ↓
کلیـــــک کنید

***رسانه های ساکت وفریادی ازسرحرص

اما طی سالهای قبل یعنی 5سال گذشته همه رسانه ها وازجمله رسانه هایی که با مرکزیت مشهد منتشر میشوند شاهد وناظر عملکرد این شرکت بودند اما جادوی اگهی های یک صفحه ای بدون تخفیف درقیمت نه تنها روزنامه ها که خبرنگاران انهارا هم چنان مسخ کرده بود که اصلا به فکر کنکاش در مساله این پولهای میلیاردی نیافتادند بلکه هر خبرنگاری از ان جوان تازه قلم به دست گرفته تا آنها که ادعایی دارندو شانی برای خود قایلند با دیدن مدیرعامل دست وپایشان سست میشد وتلاش داشتند به هر نوع شده خودشان را به اوبشناسانند تا شاید از این خوان پربرکت و پررونق لقمه ای هم نصیب انان شود؛ اما به محض اینکه کار پدیده به دادستانی افتاد انها که از این خوان اگهی و بخشش مدیر بی بهره مانده بوده وعقده دردل داشتند و انهایی که بی طرفی درپیش گرفته بودند تا توانستند تاختندو دیوار را یکطرفه کاه گل نمودند و بازهم غافل ازاینکه شاید این هم ترفندی باشد برای دست یافتن های میلیاردی وبیلیاردی مدیران این شرکت از سهام مردمی  که خانه خودرا فروختند تا سودی اندک ببرند.

نیم نگاهی مختصر هم به نمونه این گزارشات داریم .

یک نشریه درباره مسایل این روزهای پدیدهم مینویسد : این روز‌ها در این آشفته بازار اقتصادی و رکود حاکم بر بازار هیچ فعالیت اقتصادی به اندازه خرید و فروش سهام شرکت پدیده شاندیز در ایران سودآور نیست. شرکتی که به گفته مدیرعاملش «اولین و آخرین شرکت در دنیا که سهامش فقط رشد صعودی دارد و هیچگاه نزولی نمی‌شود.» شرکتی که طی پنج سال فعالیت ارزش هم سهمش از 100تومان در سال 88 به 11300 تومان در سال 93 (تاکنون) رسیده است. اما این روز‌ها بحث‌های زیادی پیرامون مشکلات قانونی شرکت، نحوه فروش سهام خارج از بازار بورس رسمی کشور، اختلاس مالی در آن و حتی حمایت برخی افراد مطرح است که توانسته تا این حد جای پای خود را محکم کند.

شرکتی که به مدد پیشتوانه قوی مالیش هزینه زیادی را صرف تبلیغات می‌کند. گفته می‌شود 1?5 درصد از حجم درآمد صدا و سیما از محل تبلیغات مربوط به شرکت پدیده شاندیزاست، علاوه بر این روزانه در روزنامه‌های سراسری هم تبلیغات دارد که به طور متوسط هزینه هر روز تبلیغ تنها در یک روزنامه 30 تا 40 میلیون تومان است.

البته هر زمان که بحث‌ها مبنی بر اشکالات قانونی این شرکت بالا می‌گیرد حجم تبلیغات بیشتر می‌شود و تا آگهی‌های 120 میلیون تومانی هم می‌رسد. علاوه بر این یک سوم تبلیغات کل فرودگاه‌های ایران مربوط به این شرکت است، این‌ها به همراه صد‌ها بیلبورد و دیگر انواع تبلیغاتی است که در سراسر کشور به ویژه مشهد برای ساخت «شهر افسانه‌ای پدیده شاندیز» در منطقه توریستی شاندیز مشهد در فاز اول و ده‌ها پروژه مشابه در سراسر ایران انجام می‌شود.

 در حالیکه مطابق آنچه از ابتدا اعلام شده بود 15 درصد از سهام این شرکت برای ساخت «شهر افسانه‌ای پدیده شاندیز» با هشت کاربری تجاری، تفریحی، مسکونی و گردشگری تا سال 93 (یعنی زمان بهره برداری از پروژه) بین مردم عرضه می‌شود. این در حالیست که از حدود دو ماه پیش تنها هایپر مارکت و بخش‌هایی از واحدهای تجاری آن به بهره برداری رسیده علاوه بر این قسمت‌های از پروژه هنوز در حال احداث است. بر اساس آنچه که در صورت‌های مالی «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» مشخص است سرمایه ثبت شده شرکت 1500 میلیارد ریال منقسم بر 1. 5 میلیارد سهم هزار ریالی می‌باشد که بر اساس آنچه از اخبار پس از مجمع سالیانه نیز منتشر شده است سرمایه شرکت با 25 درصد افزایش به 1875 میلیارد ریال (معادل 1. 875 میلیارد سهم) افزایش یافته است. با سرمایه جدید و قیمت 11988 تومانی از سوی سایت وابسته به شرکت است که مجموعا ارزش این روز این شرکت را به عدد 22477 میلیارد تومان می‌رسد. عددی که فعالان بازار سرمایه رقمی بسیار کمتر از آن را برای غول‌های صنعت کشور این روز‌ها در بازار بورس می‌بینند برای مثال ارزش بازار کل شرکتهای ساختمانی موجود در بورس که مجموعه‌ای از بزرگ‌ترین فعالان پیمانکار ساختمانی کشور را نشان می‌دهد ارزش بازاری در حدود 2 هزار میلیارد تومان با تعدیلات تلفیق دارند.

نکته تاسف بار قضیه جایی است که طبق یادداشت 4-8 صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت، کل ارزش پروژه 1711 میلیارد تومان از سوی کار‌شناس دادگستری ارزش گذاری شده است که این رقم نزدیکی بسیاری با ارزش گذاری فعالان بازار سرمایه برای این پروژه دارد این در حالیست بدهی بانکی سنگین 500 میلیارد تومانی این شرکت طبق یادداشت 1-17 صورتهای مالی حسابرسی شده تماما با نرخ 30 درصد تامین مالی شده و قاعدتا با جرایم تاخیر شش درصد مجموعا 36 درصد هزینه مالی بر شرکت تحمیل کند نیز باید توجه ویژه‌ای شود.

برخی کار‌شناسان اقتصادی اشکالات قانونی بر این شرکت و نحوه عرضه سهامش مطرح کرده و آن را به حبابی تشبیه می‌کنند که دیر یا زود می‌ترکد . به گفته آن‌ها مطابق ماده 21 قانون تجارت «شرکتهای سهامی خاص نمی‌توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس عرضه کنند، مگر اینکه از مقررات شرکتهای سهامی عام تبعیت کنند.»

 براساس این ماده قانون تجارت «شرکتهای سهامی عام نیز با سرمایه بالای 50 میلیارد ریال حق معاملات سهام خود را در بازاری غیر از بازارهای دارای مجوز (بورس و فرابورس) ندارند.» حال آنکه سهام شرکت پدیده شاندیز توسط کار‌شناسان این شرکت و به گفته خودشان متناسب با پیشرفت پروژه قیمت گذاری می‌گردد وخارج از بورس و از طریق نمایندگی‌هایی که خود دایر کرده است خرید و فروش می‌شود.

 این پروژه مدافعان و مخالفانی دارد. مدافعانی که به سودآور بودن و ایجاد اشتغال در منطقه و موارد مشابه تاکید دارند و مخالفانی که به تخلفات عدیده در صدور مجوز و زمیخواری و نبود شفافیت در نحوه عرضه سهام و…. تاکید دارند. شورای عالی شهرسازی 28 دی و 12 بهمن ماه امسال در 2جلسه مفصل، پروژه ساخت شهرک چندمنظوره پدیده شاندیز را که مدتی است در مشهد در جریان است، مورد بررسی قرار داد و سرانجام ضمن تعیین هیات کار‌شناسی از طرف شورا برای اعزام به منطقه جهت بررسی عینی و فنی این پروژه، دستور ممنوعیت پیشرفت کار در بخش‌های اجرا نشده پدیده شاندیز را صادر کرد. ناصر سراج «رئیس سازمان بازرسی کل کشور» نیز در چند روز گذشته بطور تلویحی در همایش ملی مبارزه با فساد در مورد برخی پرونده‌های بزرگ در سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به عدم محدودیت در عرضه سهام و عدم نظارت سازمان بورس یک شرکت سهامی خاص توانسته سهام 100 تومانی خود را به دو میلیارد سهام بفروش برساند و امروز قیمت سهام این شرکت به برکت تبلیغات هزار میلیاردتومانی در صدا و سیما به هر سهم 11 هزار تومان افزایش دهد. وی افزود: چون شرکت سهامی خاص بوده قیمت گذاری سهام با سهامداران است و هزینه تبلیغات را هم جزو سرمایه خود می‌داند و حالا که 9 شرکت سهامی عام را بعنوان شرکت فرعی زیر نظر خود قرارداده برند خود را به مبلغ 1000 میلیارد تومان به فروش گذاشته است. » آنچه اکثر کار‌شناسان اقتصادی منتقد بر فعالیت اقتصادی این شرکت تاکید دارند اینکه از یک سو شرکت پدیده شاندیز از طریق بمباران تبلیغاتی اقدام به جذب سرمایه‌های خرد و کلان مردم کرده و از دیگر سو این شرکت مورد حمایت برخی مسئولین قرار دارد که اعتقاد دارند فعالیت پدیده در جهت آبادانی و تولید سرمایه و کارآفرینی بوده است.

در حال حاضر سهامداران این شرکت روزهای خوشی را می‌گذرانند و هر روز شاهد رشد چشمگیر سهامشان هستند اما معلوم نیست فعالیت این شرکت تا کجا می‌تواند تداوم یابد و تا چه زمان فعالیت خارج از ضابطه‌اش ادامه دارد؟ و از آنجاییکه ارزش سهام این شرکت توسط کار‌شناسان داخلی شرکت تعیین می‌شود اگر روزی آن‌ها ارزش هر سهم را مثلا 1000 تومان اعلام کنند چه کسی می‌تواند اعتراض کند؟ و چه کسی پاسخگوست؟ ارزش روز 22477 میلیارد تومانی در کنار سود ناچیز (وبحث دار) 46 میلیارد تومانی و رشد سه هزار درصدی قیمت سهم در سه سال اخیر و دعوت غیرقانونی عموم به مشارکت در شرکت سهامی خاص، حکایت از شکل گیری جریانی مخرب دارد که در صورتی که چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود علاوه بر اینکه سرمایه بسیاری از هموطنان را به ورطه نابودی می‌کشاند چهره معاملات سهام در بازار بورس را نیز خدشه دار می‌کند.

رسانه دیگری هم درنقد این شرکت اینگونه قلم می فرساید : در سایه غفلت انواع و اقسام مراجع ذیربط و سودجویی صدا و سیما پدیده ای در حال شکل گیری است. نزدیک به یک دهه پیش بود که ارمغان بهزیستی با تبلیغات بسیار مردم را به خرید برگه هایی برای شرکت در قرعه کشی های آنچنانی اش دعوت می کرد. ارمغان بهزیستی عمر کوتاهی داشت و با آگاهی مردم و عدم اقبال تدریجی مردم از گردونه حذف شد.

 اصولا نفس بدست آوردن پول بدون کار و تولید و تلاش و به اصطلاح یک شبه پولدار شدن همیشه وجود داشته و دارد ولی در اقتصادهای بیمار در هر زمانی خود را بصورتی نشان می دهد و متاسفانه دستگاههای متولی خیلی دیر متوجه آن می شوند و هزاران پرونده به یکباره به دستگاه قضا تحمیل می شود اما ربط پدیده با ارمغان بهزیستی چیست:

محسن پهلوان بنیانگذار این شرکت می‌گوید که کار خانوادگی اش ساخت و ساز بوده اما شانس آورده است که یکی از دوستانش او را با شرکت «بنیاد ارمغان بهزیست» آشنا کرد او در این مصاحبه می گوید که این آشنایی باعث شده که او با شیوه بمباران تبلیغی به منظور پیشبرد کارهایش آشنا شود شیوه ای که او هم اکنون در پدیده بکار می گیرد اما ایراد کار کجاست و چرا هشدار به مردم ضروری است. این یادداشت را تا انتها مطالعه کنید.

 



نام و نام خانوادگی :
شماره موبایل :
عنوان پیغام:
پیغام :

کلمات کلیدی، تگ ها : پیامک طلایی بورس - آموزش و اخبار تحلیل , پیامک بورس , عضویت پیامک ویژه بورس | ارسال سیگنال خرید ویژه - پرسود , سیگنال خرید | سیگنال خرید سهام | تحلیل تکنیکال | بورس , اشتراک پیامک قیمت سهام پدیده شاندیز , اطلاع از وضعیت سهام با فرستادن پیامک , سهام برتر - پیامک طلایی , ارسال پیامک براى دریافت برگه هاى سود سهام , دریافت سهام با پیامک , اشتراک پیامک قیمت سهام پردیسبان , اشتراک پیامک قیمت سهام اطلس , اشتراک پیامک قیمت سهام مگا مارکت , اشتراک پیامک قیمت سهام گرند سنتر , اشتراک پیامک قیمت سهام سپاد خراسان , اشتراک پیامک قیمت سهام تبرک , اشتراک پیامک قیمت سهام پردیسبان , اشتراک پیامک قیمت سهام شرکت تعاونی گردشگری ابرده , اشتراک پیامک قیمت سهام اخلمد , سامانه پیامک سهام پدیده شاندیز; , پیامک های اطلاع رسانی قیمت و اخبار پدیده شاندیز , قیمت سهام پدیده را هر روز صبح تا ظهر به صورت پیامک دریافت کنید , سهام یاب , پیامک بورس ، بورس , SMS , اس ام اس , پیامک , سهام , قیمت سهام , آخرین قیمت سهام , نوسانات قیمت سهام , پیامک بورس , بازار سرمایه , تجارت , تجارت الکترونیکی , حدضرر: محدوده ای که اگر قیمت پایانی به زیر آن رسید، باید برای جلوگیری از ضرر بیشتر، از سهم خارج شوید , سیگنال خرید سهام در بازار بورس اوراق بهادر تهران, اخبار و شنیدهای و شایعات بازار بورس, سبدگردانی, تحلیل بنیادی, تحلیل تکنیکال, سیگنال خرید پیامکی, , اشتراک پیامکی قیمت سهام پدیده شاندیز به صورت روزانه + اخبار داغ پدیده ای + گزارشات هفتگی , پیامک بورس به شما امکان می دهد تا تغییرات قیمت و دیگر اطلاعات سهام یا سهام های مورد نظر خود را در هر لحظه و هر جا از طریق پیامک (SMS) دریافت نمایید. , Saham , saham-sms, saham-sms.ir , saham-sms.com ,
Copyright © 2014 - 2015 Saham-Sms.IR All rights reserved
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَََّحْمنِ ٱلرََّحِیمِ . وَ إِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ بِأَبصارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعالَمین