سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  امروز : 
رصد اخبار و قیمت روزانه سهام های غیر بورسی و حق الشرکه
لینک های غیربورسی :
خرید اشتراک پیامکی ارسال قیمت سهام : ↓
کلیـــــک کنید
اخبار و تحلیل سهام های غیربورسی : ↓
کلیـــــک کنید
انجمن تبادل اطلاعات بورس بازان : ↓
کلیـــــک کنید

گزارش مشروح قدس انلاین از" پدیده" این روزهای اقتصاد کشور

 

همه ناگفته های شرکت "پدیده" برای 110هزار سهامدار نگران/ از زندگینامه "پهلوان" تا صورتهای مالی کلان

 

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر:همه‌ی ما وقتی نام پدیده را در حافظه خود جست‌وجو می‌کنیم به یاد اولین تبلیغات این شرکت در تاریخ 8. 8. 88 و همزمان با سالروز ولادت امام هشتم (ع) می‌افتیم، فرصتی که پدیده از آن به عنوان یک ترفند تبلیغاتی استفاده کرد.

اسامی محسن پهلوان مقدم، محمدرضا ریاحی، سعید ورودی طرقبه، علیرضا یزدانی لنگرودی و علی اکبر عبدی فریمانی به عنوان بزرگترین سهامداران این شرکت به ثبت رسیده است که پهلوان سمت ریاست هیات مدیره و سایرین، اعضای این هیات مدیره را تشکیل می‌دهند.

بر اساس آنچه که در سایت رسمی این شرکت نیز آمده، شرکت پدیده در تاریخ 18 بهمن 1383 نزد اداره ثبت شرکت‌های مشهد تحت نام شرکت سرمایه‌گذاری کاوشگران سهام (سهامی عام) به ثبت رسید اما حدود چهار سال بعد این شرکت با تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده به شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (سهامی عام) تغییر یافت و اساسنامه جدید شرکت در قالب اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار مورد تصویب قرار گرفت.

اما آنچه در ایران به فعالیت و فروش سهام مشغول است یک شرکت سهامی خاص زیر مجموعه این هلدینگ است که با نام شرکت ابنیه پدیده شاندیز، مجری و مالک تمام پروژه‌های ساختمانی مجموعه پدیده و زیرمجموعه گروه شرکت‌های پدیده است.

شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز (سهامی خاص) در شهریور ماه 1388 در اداره ثبت شرکت‌های مشهد به ثبت رسید و سپس در مجمع فوق‌العاده با حضور سهامداران پدیده افزایش سرمایه 25درصدی برای این شرکت تصویب شد.

شرکت‌های تابعه پدیده شامل شرکت ابنیه و ساختمان، پدیده پارسیان توس، بین‌المللی کیش، تجارت الکترونیکی پدیده کیش، آریا دوام ساز شرق، شهربازی پدیده شاندیز و باشگاه فرهنگی ورزشی پدیده است.

در توضیح فعالیت‌های این شرکت‌ها به مدیریت و مباشرت در انجام کلیه امور ساختمانی راه‌سازی و شهرسازی، انجام کلیه فعالیت‌های بازرگانی مجاز در داخل و خارج از کشور، انجام کلیه فعالیت‌های اقتصادی اجرایی و خدماتی برای احداث و ایجاد تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی و تامین تسهیلات ویژه برای جلب توریست، امور پیمانکاری مربوط به ساخت ساختمان‌ها و ابنیه اعم از چوبی، آجری، سنگی، بتنی، فلزی و ...، طراحی، مشاوره و مجری کلیه تجهیزات و وسایل شهربازی و پارک‌های شادی اشاره شده است.

هم‌چنین هدف از تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی پدیده تقویت ورزش استان خراسان، حضور در لیگ برتر کشور و درآینده نزدیک حضوردر میادین بین‌المللی اعلام شده است.

 به تازگی و با دستور دستگاه قضایی، فروش سهام «پدیده شاندیز» در استان خراسان رضوی ممنوع شد؛ شرکتی که گفته می‌شود، تاکنون حدود 46 میلیارد و 280 میلیون تومان سود عایدش شده است و حالا دادستانی مشهد براساس آنچه از آن به عنوان «دلالی دفاتر شرکت سرمایه‌گذاری پدیده شاندیز» نام برده، تاکید کرده که «هرگونه تبلیغات از سوی این شرکت‌ها ممنوع است و آنها حق تبلیغ درباره خرید و فروش سهام در رسانه‌ها را ندارند.»

پیش از این هر سهم این شرکت با قیمت حدود هشت هزار و 850 تومانی خود، ارزش بازاری بیش از 16 هزار و 593 میلیارد تومان برای شرکت ایجاد کرده است. قیمت سهام پدیده در یکم فروردین امسال، چهار هزار و 910 تومان بوده، که در طول 280 روز قیمت این سهام اوایل دی‌ماه به بیش از 12 هزار تومان رسیده بود که بعد از برگزاری مجمع و افزایش شش برابری سرمایه شرکت، در حال حاضر با قیمت 20 هزار و 320 ریال در سایت شرکت پدیده درج شده است. اما «پدیده شاندیز» چگونه توانسته به این سود عظیم بدون آنکه به‌طور رسمی وارد بورس اوراق بهادار شود، دست یابد؟

این شرکت با تبلیغات گسترده و تنها با استفاده از جمله «با ما همراه باشید» توانست با ساخت مجموعه گردشگری به وسعت 10 هزار مترمربع در بازه زمانی شش‌ ماهه و افتتاح آن در سال 1384، در زمانی کوتاه به شرکتی تبدیل شود که از آن به‌عنوان نخستین و آخرین شرکت اقتصادی در دنیا که در آن «قیمت سهام افزایش می‌یابد و هرگز کاهش پیدا نمی‌کند» یاد شود.

سهام این شرکت از آبان سال 88 که با قیمت 200 تومان عرضه شد، تا آبان سال 1390 به بازدهی 260 درصدی دست یافت. در انتهای سال 1390 با وجود رکود در بخش ساختمان، قیمت سهام پدیده 275 درصد رشد داشت که در سال 1391 رونق بی‌سابقه‌ای در بخش ساختمان رخ داد. براساس آمارهای رسمی متوسط قیمت‌ زمین در سال 91 بیش از 2.5 برابر شد و پدیده در این سال با افزایش 134 درصدی قیمت سهام، سود مناسبی را نصیب سهامداران کرد و تحت تأثیر افزایش هیجانی قرار نگرفت. با اینکه سهام بزرگ‌ترین کارگاه ساختمانی کشور با بیش از هزاران کارگر در بورس معامله نمی‌شود؛ اما این شرکت به‌منظور پشتیبانی از سرمایه خریداران، مؤسسه «پشتیبانی سهام پدیده» را تأسیس کرده است که وظیفه خرید و فروش و نقل‌ و انتقال سهام را دارد. سرمایه‌گذار هر زمان که به پول نیاز داشته باشد می‌تواند ظرف مدت 30 روز سهام را به پول تبدیل کند. البته اگر سهامداران قصد فروش زودتر از موعد سهام خود به شرکت را داشته باشند، آنان سهام را بصورت نقد نیز خریداری می‌کنند. این سهام دارای نام و قابل انتقال به غیر است.

آن‌گونه که از روند کار این شرکت برمی‌آید، زمین‌های بکر و دورافتاده، هدف مکان‌یابی است. مناطقی مانند شاندیز و زمین‌های دورافتاده در جزیره کیش که حالا به کارگاه پولسازی تبدیل شده‌اند و سرمایه آن را هم‌اکنون به 187 میلیارد و 500 میلیون تومان رسانده‌اند. قیمت اوراق بهادار در بورس براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، در حالی که نرخ سهام پدیده از طرف شرکت مشخص می‌شود. زمانی که نرخ‌ها بالاتر از نرخ‌های موجود در بورس باشد این طبیعی است که میل به خرید بیشتر از فروش است. برخی دیدگاه‌ها وجود دارد که معتقد است چگونه شرکتی که با 187 میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه و با تبلیغات گسترده اقدام به فروش سهام خود می‌کند، به شکل سهامی خاص ثبت شده است؟

***مقدمه یک داستان طولانی

آنچه بعنوان مقدمه خواندید کل ماجرا بود که درگزارش کوتاهی خلاصه شده  وتحویل خوانندگان شد؛ اما به واقع انچیزی که این رسانه تحویل مخاطبانش داده بود گزارشی برمبنای امار و ارقام و یافته های تحلیلی خبرنگارش بودکه صدالبته ممکن است به واقع هم نزدیک باشد؛ پدیده شاندیز شرکتی است سهامی خاص و  چندین شرکت اقماری زیر مجموعه خودداردو همه حرف وحدیثها پیرامون فقط یکی از این شرکتهاست و این درحالی است که پدیده شاندیزیا همان برند پدیده فقط برای خودش یعنی کلیت شرکت تبلیغ میکند پس براحتی میتواند از این مسوولیت که تبلیغاتش موجب جوسازی برای افزایش قیمت غیر معمول سهام شده است تبری جوید. بگذریم میخواهم برایتا ن اول یک مقدمه بگویم تا مساله اندکی روشن تر شود.

پدیده تا همین ماه قبل بعنوان یکی از موفقترین شرکتهای کشور شناخته میشد که توانسته بود پروژه هایی بسیار بزرگ را نه تنها درزمانبندی که دربرخی موارد حتی قبل از موعد به بهره برداری رسانده و سرمایه گذارانش را خوشحال کندو به سودهایی برساند که بسیاری از انها حتی درخوابشان هم تصور نمیکردند.

این شرکت چندین پروژه دردست دارد که شهررویایی پدیده شاندیز و کیش شاخصترین انهاست . این شرکت اقدام به عرضه حدود یک چهارم سهامش به مردم کرد و پس از ان بود که رشد تصاعدی قیمت سهامش شروع شد. این شرکت علاوه بر چندین رستوران زنجیره ای دارای یک تیم فوتبال درلیگ برتر است و البته یک مدیرعامل که به حدی دست و دلباز است که درتصورتان نمیگنجدو همین صفت پسندیده اش باعث شده که همه تلاش کنند به هر طریق شده خودرا به این مرد و شرکتش نزدیک کنند .

پدیده را میتوان یک شرکت تقریبا خانوادگی دانست که مدیریتش توانسته با همکاری خانواده به موفقیتهای چشمگیری درعرصه کار آفرینی دست یابد و تا همین چند روز قبل هرجا میخواستند حرف از موفقیت به میان اورند این پدیده بود که مثال زده میشد.

جالب بود که استاندار سابق خراسان رضوی که اکنون مقامی دروزارت کشور دارد حتی برخی از مراسم رسمی را دراین شرکت و درکنارمدیران مجموعه برگزار میکرد و جالبتر اینکه استاندار فعلی خراسان رضوی  تاکنون عکس العملی بروز نداده حتی به گفته یک نماینده مجلس دربرابر هشدار او نیز دستور بررسی یا تحقیقی جامع را صادر نکرده است .

اما ماجرا از یک مصاحبه شروع شد که دران هیچ نامی از هیچ فرد یا شرکتی برده نشده بود اما بخشی از تخلفات چند شرکت سرمایه گذاری بزرگ به میان کشیده شده بود.

***قاضی صادقی  که ولوله به پا کرد

شاید اصلا قرار نبود این موج راه بیافتد وقرار بود که ماجرا خیلی ساکت وارام بدون اینکه صدها هزار شهروندی که از طرق مختلف و باقیمتهای متفاوت و البته چندین برابر قیمت واقعی سهام این شرکت را خریده اند ضررکنند ماجرا تمام شود و دقیقا به همین دلیل بود که قاضی صادقی دادستان مشهد درطول مصاحبه اش به هیچ نامی اشاره نمیکند.

دادستان مشهد درباره اقدامات و فعالیت های غیرقانونی 2شرکت بزرگ سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام آن ها با تبلیغات فریبنده در رسانه ها هشدار داد و از شهروندان خواست فریب تبلیغات واهی را نخورند چراکه پروژه های مورد ادعای این شرکت ها همه مجوزهای قانونی لازم را ندارند و مردم در امری سرمایه گذاری می کنند که عاقبتی جز خسارت و زیان و از بین رفتن سرمایه آنان نخواهد داشت.

قاضی غلامعلی صادقی که به عنوان مدعی العموم وارد پرونده تخلفات غیرقانونی و گسترده 2شرکت مذکور شده است، گفت: یکی از شرکت های مذکور که از سال ها قبل فعالیت های سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز را در مشهد آغاز کرده و سپس به دیگر نقاط کشور گسترش داده است، با تبلیغات گسترده در رسانه های گروهی سپرده های مردم را جمع آوری و بدون گرفتن مجوزهای قانونی شروع به فعالیت کرده است به طوری که برخی از پروژه های ساخت و ساز در این شرکت اصلا قابلیت اجرایی ندارد.

این مقام ارشد قضایی مشهد با اشاره به این که هیچ گونه ارزیابی دقیقی مبنی بر سرمایه گذاری و پول های مردم در این پروژه ها وجود ندارد، تصریح کرد: به خاطر گستردگی فعالیت این شرکت در دیگر نقاط کشور میزان دقیق سرمایه گذاران و سهامداران مشخص نیست تا تحلیلی از اقدامات انجام گرفته انجام شود، اما در حال حاضر بررسی های قضایی نشان می دهد که سرمایه های موجود با همه امکانات و اماکن به اندازه حتی یک سوم مبلغی نمی شود که مردم در این پروژه ها سرمایه گذاری کرده اند که این احتمال وجود دارد بسیاری از مردم و سرمایه گذاران نتوانند حق و حقوق قانونی و سرمایه اولیه خود را نیز دریافت کنند، اما برخی مسئولان و افراد مرتبط با این شرکت ها چنان تبلیغ می کنند که گویا سهام این شرکت ها هر روز در حال گران شدن است و بدین ترتیب حتی افرادی را که قصد فروش سهام را دارند فریب می دهند به طوری که فروشنده نه تنها از فروش سهام خودداری می کند بلکه سهام دیگری نیز می خرد و این گونه دچار خسارت های مالی فراوانی در آینده می شود چرا که بررسی های قضایی از وضعیت بسیار نگران کننده  حکایت دارد.

 دادستان عمومی و انقلاب مشهد به برخی از پروژه های پیش فروش شده نیز اشاره کرد و گفت: برخی قسمت های بزرگ در این پروژه ها پیش فروش شده اند در حالی که طبق قانون اصلا امکان اجرایی ساخت ندارند و مدیران شرکت نیز این بخش ها را از ساخت و ساز حذف کرده اند، اما نمی دانیم چگونه پاسخ پول هایی را که به عنوان پیش فروش از مردم گرفته اند می دهند.

قاضی صادقی همچنین به ارزش غیرواقعی سهام در این شرکت اشاره کرد و افزود: قیمت و ارزش گذاری سهام باید از طریق سازمان های رسمی و بورس انجام گیرد در حالی که برخی افراد بنا به سودجویی و مصلحت خود به قیمت گذاری درباره سهام این شرکت اقدام می کنند که مبنای قانونی و واقعی ندارد.

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: دستور توقف اجرای پروژه در قسمت های بدون پروانه صادر و اجرا شده است، اما مدیران با تبلیغات واهی و فریبنده در رسانه ها همچنان مردم را به تحویل پروژه ها و سرمایه گذاری های جدید دعوت می کنند که از این طریق به مردم توصیه می کنیم فریب این گونه تبلیغات را نخورند چرا که در آینده نزدیک دچار مشکل حادی خواهند شد و تمام اموال و دارایی خود را از دست خواهند داد

وی با اشاره به این که تبلیغات این شرکت توسط شورای عالی معماری و شهرسازی و کمیسیون اصل نود مجلس و همچنین سازمان بازرسی ممنوع اعلام شده است، تصریح کرد: مردم نباید با تبلیغات اغوا کننده اقدام به سرمایه گذاری کنند چرا که انجام تبلیغات در رسانه های گروهی بر مشروعیت قانونی این گونه سرمایه گذاری ها دلالت ندارد.

 قاضی صادقی درباره شگرد فعالان این شرکت برای فروش سهام نیز گفت: وقتی افرادی در جریان اقدامات خلاف قانون قرار می گیرند و برای جلوگیری از خسارت ها در آینده می خواهند سهام خود را واگذار کنند، روز بعد برخی افراد با آنان تماس می گیرند و از بالا رفتن قیمت سهام چنان تبلیغ می کنند که فرد را دوباره برای خرید سهام با قیمت بالاتر تشویق می کنند.

اما این مصاحبه برغم اینکه هیچ نامی از هیچ شرکتی نیاورده بود کار خود را کردو از فردای انروز زمزمه که نه هیاهوی ورشکستگی پدیده بر سرزبانها افتاد و هزار شایعه جنبی دیگر هم درکنار ان شکل گرفت درحالیکه مدیران این شرکت با افزایش تبلیغات واگهی های خود درروزنامه ها نشان دادند که نه تنها ورشکست نشده اند که محکم واستوار درصحنه اندو حتی از این موقعیت استفاده کرده و موجی ساختند که قیمت سهام انها را افزایش هم داد.

دراین رهگذر البته مصاحبه های برخی مقامات مانند فرماندار مشهد ورییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز بی تاثیر نبود.

این درحالی بود که حجت‌الاسلام مظفری در واکنش به اظهارات اخیر دادستان مشهد که از بررسی فعالیت برخی شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری توسط قوه قضائیه خبر داده و گفته بود: «اقدامات و فعالیت‌های غیرقانونی دو شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری و خرید و فروش سهام آن‌ها با تبلیغات فریبنده در رسانه‌ها، غیرقانونی است»، می‌گوید:دادستان مشهد در مصاحبه‌ای اعلام کرده که اگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیش از ظرفیت پذیرش داشته باشند در آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد اما شرکت «پدیده» شاندیز گویا این‌گونه برداشت‌کرده است که مصداق صحبت‌های دادستان بوده است.

 رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ شکایتی از شرکت سرمایه‌گذاری «پدیده» نشده است، خاطرنشان می‌کند: تاکنون هیچ‌ اقدام قضایی برای شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر مشهد و استان خراسان رضوی انجام نشده است.

او البته تاکید دارد: «اگر اشخاص حقیقی یا حقوقی شکایتی درزمینه شرکت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشند، قوه قضائیه بررسی خواهد کرد.»

همچنین  رجب زاده شهردار شهر شاندیز اعلام کرد، پروژه پدیده شاندیز نه تنها متوقف نشده بلکه به شدت در حال کار است.

وی بیان داشت: بحث پروژه پدیده شاندیز در رابطه با ساخت و ساز یک موضوع داخل استانی است و مدیران استان خراسان رضوی باید اعلام موضع کنند نه جهاد کشاورزی. شهردار شاندیز اضافه کرد: موضوع پدیده شاندیز به استانداری خراسان رضوی، سازمان مسکن و شهرسازی این استان و شهرداری شاندیز مربوط می شود.

 وی از این که به قول او هر از چند گاه برخی ها در صدد ایجاد جو روانی برای این پروژه هستند به شدت انتقاد کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان اراضی اصلاً جایگاه قانونی برای اظهارنظر در مورد پدیده شاندیز ندارد. وی تأکید کرد: پروژه هم اکنون جریان دارد و در حال اجرا است.

درعین حال معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: شرکت پدیده شاندیز علیرغم تذکرات، مکاتبات و اخطارهای لازم از سوی مسئولین مربوطه با بی‌اعتنایی به کار خویش ادامه داده و اکنون به مرحله‌ای رسیده که با برخورد قانون مواجه شده است.

محمدحسن واحدی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی، در خصوص آنچه اکنون به عنوان پرونده اقتصادی پدیده شاندیز مطرح است؛ اظهار کرد: شرکت پدیده شاندیز از ابتدای شروع فعالیت خویش دقیقا خلاف قانون عمل کرد و مراحل قانونی را طی نکرده است.

وی تصریح کرد: این شرکت علیرغم تذکرات، مکاتبات و اخطارهای لازم از سوی مسئولین مربوطه با بی‌اعتنایی به کار خویش ادامه داده و اکنون به مرحله‌ای رسیده که با برخورد قانون مواجه شده است و با بررسی‌هایی که هم اکنون در حال انجام است برخورد قانونی با این شرکت خواهد شد.

معاون استاندار ضمن تأکید بر نقض قانون توسط شرکت پدیده شاندیز خاطرنشان کرد: متأسفانه بروز نقض قانون توسط این شرکت به دلیل عدم برخوردها و نظارت‌های لازم و به موقع متولیان قبلی صورت گرفته است.

وی همچنین به لزوم توجه فعالان اقتصادی به رعایت قانون اشاره کرد و گفت: اکنون عدم توجه به قانون و طی نکردن مراحل قانونی در هر فعالیت اقتصادی از چشم تیزبین متولیان مربوطه دور نخواهد ماند و منجر به تشکیل پرونده‌ اقتصادی و برخورد لازم خواهد شد.

درعین حال و پس از اعلام دادستان کل کشور مبنی بر ممنوع بودن تبلیغات شرکت پدیده دوباره دادستان عمومی و انقلاب مشهد درصحنه حاضر شده وبا تأکید بر ممنوعیت تبلیغات خرید و فروش سهام از سوی سه شرکت پدیده، تبرک و پردیسبان و امثال آن ها گفت: هر کس به هر شکلی و از طریق رسانه ها، مخابرات، جراید و… اقدام به تبلیغ با عنوان خرید و فروش سهام این شرکت ها نماید، مجرم است و دستگاه قضایی با این گونه موارد برخورد جدی خواهد داشت.

قاضی غلامعلی صادقی ضمن بیان این مطلب افزود: فقط شرکت های تبرک و پدیده مجاز هستند در حد رفع نیازهای روزمره دفتری در شهر داشته باشند که پاسخگوی مراجعان باشند و در صورتی که این افراد بدون اطلاع دادسرا اقدام به خرید و فروش سهام کنند به یقین برخورد قاطعی با آنان صورت می گیرد.

این مقام ارشد قضایی مشهد افزود: این دو شرکت تنها در یک صورت می توانند به خرید و فروش سهام بپردازند که فروشنده سهام قبل از این تاریخ سهام خود را خریداری کرده باشد و خریدار نیز فقط شرکت پدیده یا تبرک باشد. در غیر این صورت خرید و فروش هر گونه سهام توسط افراد دیگر و در مکان های خارج از دفتر اصلی، جرم محسوب می شود و عامل یا عاملان خرید و فروش سهام تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

 دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: این شرکت ها بدون هماهنگی با دادستانی حق افزایش یا کاهش قیمت و یا افزایش سهام را ندارند. وی به اصل شفاف سازی مالی در این شرکت ها نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه تاکنون هیچ گونه شفاف سازی مالی در این شرکت ها انجام نشده است تا مشخص شود شرکت های مذکور چه مقدار سرمایه دارند، پول ها را در کجا هزینه کرده اند، چه تعداد دلال در امر خرید و فروش سهام فعالیت داشته اند و به چه میزان پول های باد آورده از طریق خرید و فروش غیرقانونی سهام به جیب زده اند. از سوی دیگر نیز برنامه زمان بندی برای شفاف سازی مالی و یا فعالیت های اقتصادی خود ندارند.

قاضی صادقی به مدیران و مسئولان این شرکت ها هشدار داد: آن ها باید اصل شفاف سازی را رعایت کنند چرا که در غیر این صورت به اتهام کتمان حقیقت و واقعیت ها برخورد مجرمانه با آنان صورت می گیرد. دادستان مشهد این گونه شفاف سازی های مالی در شرکت های بزرگ سرمایه گذاری را برای مراجع نظارتی و مردم ضروری دانست و تأکید کرد باید مشخص شود دلال ها چند درصد از مبالغ خرید و فروش را برداشت کرده اند و یا این که چه مقدار سهام تاکنون فروخته شده است. اما شواهد ظاهری امر حاکی از آن است که به خاطر افزایش های به اصطلاح بادکنکی و غیرقانونی سهام، مبالغ میلیاردی جابه جا شده است که این امر حتماً نیازمند شفاف سازی است تا هر کسی یک شبه میلیاردر نشود.

وی همچنین به مسئولان و مدیران شرکت های سرمایه گذاری مذکور توصیه کرد برنامه زمان بندی دقیقی را برای پیوستن به بورس از هم اکنون اعلام کنند و یقین داشته باشند که ادامه کار آن ها بدون پیوستن به بورس با مشکلات حادی روبه رو می شود و دیگر اجازه این گونه هرج و مرج های مالی در موضوعات اقتصادی را نخواهند داشت. اما در صورتی که به بازار بورس بپیوندند و شفاف سازی مالی نیز داشته باشند، قطعاً دستگاه قضایی هم از آنان حمایت و پشتیبانی می کند و سهامداران نیز متضرر نمی شوند و همچنین دلالان از این گونه بازارها سودی نخواهند برد.

قاضی صادقی در پایان تصریح کرد: مردم به تبلیغات واهی و فریبنده برخی شرکت های سرمایه گذاری توجه نکنند و مدیران این پروژه ها و شرکت ها نیز بدانند که تا ابد نقدینگی به این مجموعه ها تزریق نخواهد شد تا اموال مردم مورد حیف و میل قرار گیرد. چرا که دیگر بسیاری از شهروندان گرفتار تبلیغات واهی نمی شوند و در دام آنان گرفتار نخواهند شد.



  

فعالیت کارگران درپیست اسکیت روی یخ در آخرین ساعات باقی مانده به افتتاحیه پیست ( گزارش تصویری)

1393/10/18

 

 



  

حضور محسن پهلوان در بین کارگران و مهندسان و نظارت بر روند پیشرفت کار

1393/10/18

 

 



  
نشست مشترک سهام داران شرکت پدیده شاندیز با مدیر عامل این شرکت دیروز با حضور انبوهی از سهام داران در محل احداث شهر رویایی پدیده برگزار شد. در این نشست محسن پهلوان مقدم مدیرعامل این شرکت در سخنانی با ابهام زدایی از فعالیت اقتصادی شرکت پدیده شاندیز بر عزم مدیران این شرکت جهت اتمام پروژه های در دست اقدام تا زمان مشخص شده قبلی تاکید کرد. عکس های محسن اسماعیلی عکاس ایسنا از این نشست را در زیر می بینید.
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران
(تصاویر) نشست مدیرعامل‌ پدیده با سهماداران


  

 دادستان عمومی و انقلاب کرمان از غیرقانونی بودن فعالیت پدیده شاندیز در کرمان خبر داد و گفت: «پدیده شاندیز» که در کرمان 17 میلیارد تومان سهام فروخته، بسته خواهد شد.سالاری با بیان این که بخشی از فروش اوراق پدیده شاندیز در دفتر مرکزی مشهد بوده است، افزود: این دفتر توانست در کرمان هم اوراق سهام بفروشد.

وی اظهار کرد: با توجه به ایرادهای قانونی که در نحوه فروش سهام این دفتر مطرح است و به تعطیلی برخی دفاتر آن در شهرهای مشهد، شیراز، قزوین و... منجر شده، طبق قانون فعالیت این شرکت در کرمان هم غیرقانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان تصریح کرد: پدیده شاندیز با رعایت نکردن مواد 21، 25 و 40 قانون تجارت و ماده 9 قانون منع فروش واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی، در امر مسکن به شرکت ها، تعاونی ها و سایر اشخاص حقوقی و حقیقی تخلف کرده است. وی عنوان کرد: این دفتر هم چنین تخلفاتی را در ماده 21 قانون پیش فروش ساختمان و مواد 23 و 24 قانون پیش فروش ساختمان داشته است. وی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین وظایف قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است؛ از این رو با اقداماتی که دفتر پدیده شاندیز انجام داده است، عملیات فروش سهام آن لغو شد.



  
<   <<   51   52   53   54   55   >>   >
نام و نام خانوادگی :
شماره موبایل :
عنوان پیغام:
پیغام :

کلمات کلیدی، تگ ها : پیامک طلایی بورس - آموزش و اخبار تحلیل , پیامک بورس , عضویت پیامک ویژه بورس | ارسال سیگنال خرید ویژه - پرسود , سیگنال خرید | سیگنال خرید سهام | تحلیل تکنیکال | بورس , اشتراک پیامک قیمت سهام پدیده شاندیز , اطلاع از وضعیت سهام با فرستادن پیامک , سهام برتر - پیامک طلایی , ارسال پیامک براى دریافت برگه هاى سود سهام , دریافت سهام با پیامک , اشتراک پیامک قیمت سهام پردیسبان , اشتراک پیامک قیمت سهام اطلس , اشتراک پیامک قیمت سهام مگا مارکت , اشتراک پیامک قیمت سهام گرند سنتر , اشتراک پیامک قیمت سهام سپاد خراسان , اشتراک پیامک قیمت سهام تبرک , اشتراک پیامک قیمت سهام پردیسبان , اشتراک پیامک قیمت سهام شرکت تعاونی گردشگری ابرده , اشتراک پیامک قیمت سهام اخلمد , سامانه پیامک سهام پدیده شاندیز; , پیامک های اطلاع رسانی قیمت و اخبار پدیده شاندیز , قیمت سهام پدیده را هر روز صبح تا ظهر به صورت پیامک دریافت کنید , سهام یاب , پیامک بورس ، بورس , SMS , اس ام اس , پیامک , سهام , قیمت سهام , آخرین قیمت سهام , نوسانات قیمت سهام , پیامک بورس , بازار سرمایه , تجارت , تجارت الکترونیکی , حدضرر: محدوده ای که اگر قیمت پایانی به زیر آن رسید، باید برای جلوگیری از ضرر بیشتر، از سهم خارج شوید , سیگنال خرید سهام در بازار بورس اوراق بهادر تهران, اخبار و شنیدهای و شایعات بازار بورس, سبدگردانی, تحلیل بنیادی, تحلیل تکنیکال, سیگنال خرید پیامکی, , اشتراک پیامکی قیمت سهام پدیده شاندیز به صورت روزانه + اخبار داغ پدیده ای + گزارشات هفتگی , پیامک بورس به شما امکان می دهد تا تغییرات قیمت و دیگر اطلاعات سهام یا سهام های مورد نظر خود را در هر لحظه و هر جا از طریق پیامک (SMS) دریافت نمایید. , Saham , saham-sms, saham-sms.ir , saham-sms.com ,
Copyright © 2014 - 2015 Saham-Sms.IR All rights reserved
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَََّحْمنِ ٱلرََّحِیمِ . وَ إِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ بِأَبصارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعالَمین