سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  امروز : 
رصد اخبار و قیمت روزانه سهام های غیر بورسی و حق الشرکه
لینک های غیربورسی :
خرید اشتراک پیامکی ارسال قیمت سهام : ↓
کلیـــــک کنید
اخبار و تحلیل سهام های غیربورسی : ↓
کلیـــــک کنید
انجمن تبادل اطلاعات بورس بازان : ↓
کلیـــــک کنید



      • طی هفته های اخیر اقدام دادستانی مشهد در پلمپ دفاتر فروش سهام برخی شرکتهای سرمایه گذاری خصوصی توجه افکار عمومی را معطوف به یک پدیده نوظهور اقتصادی کرده است.
  • به گزارش مرکز خبری اقتصاد ایران (اکوسنتر)، شرکتهایی که به نظر می رسد بهره گیری آنها از برخی روابط، شرایط خاص اقتصادی، رکود فعالیتهای تولیدی و خلاءهای قانونی سبب شد تا در جمع آوری سرمایه های خرد مردم صاحب توفیق شوند.

    اینک پرسش افکار عمومی این است که چرا چنین شرکتهایی تا این حد فرصت فعالیت و ظهور در سطح اقتصاد کلان یافته اند.

    ?ضعف ساختاری در اقتصاد، ضعف نهادهای رسمی مالی و پولی در هدایت سرمایه های خرد به سمت تولید، ارزش افزوده مولد و سالم و از همه مهمتر وجود نقدینگی رها شده در جامعه? اصلی ترین پاسخهای کارشناسان به این پرسش است.

    در این میان سرمایه های معطل یا همان ?نقدینگی سرگردان? که جذب فعالیتهای دلالی شده و گاهی سر از بازار زمین و مسکن، سکه، طلا و ارز درآورده و زمانی سراغ بازار خودرو و شرکتهای هرمی می رفت، در پی اشباع و یا رکود این بخشها اینک سر از شرکتهای نوظهور سرمایه گذاری در آورده است.

    بالغ بر 670 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در جامعه وجود دارد که به اعتقاد کارشناسان اگر دولت نتواند آن را به سمت و سوی نیازهای توسعه ای هدایت کند لاجرم به حوزه هایی ناسالمی می رود که اقتصاد کشور را درگیرتر از آنچه هست می کند.



    *نقدینگی سرگردان، نابسامانی بانکها و انحصار بورس

    یک مدرس دانشگاه و کارشناس اقتصادی می گوید: نقدینگی سرگردان در جامعه فراوان است، سرمایه های خردی که بانکها در شرایط تورم بالا نمی توانند آنها را جذب کنند و در بازار بورس هم زمینه جذب ندارند.

    دکتر ?محمدعلی خطیب? در گفت و گو با ایرنا افزود: در این شرایط تشکیلاتی با عنوان ?شرکتهای خصوصی سرمایه گذاری? و استفاده از خلاء قانونی، نقدینگی سرگردان جامعه را به نفع برنامه ها و ایده های خود بکار گرفته اند.

    وی گفت: این شرکتها که می بایست در قالب شرکتهای فرابورس عمل می کردند، با استفاده از خلاء قانونی شروع به جمع آوری پول مردم کرده اند.

    این مدرس دانشگاه ادامه داد: فروش اوراق سهام و ورود به بورس مبتنی بر قواعدی است اما سهام فروشی شرکتهای نوظهور سرمایه گذاری فاقد این چنین شرایطی بوده ضمن آنکه هیچ منع قانونی هم برای عرضه سهام آنها وجود نداشته است.

    وی افزود: در این شرایط ضعف بازار بورس و بانکها در جذب نقدینگی مردم و انتقال آن به بخش تولید باعث رونق فعالیت این شرکتها شد.

    دکتر خطیب معتقد است: بازار بورس تحت سلطه شرکتهای سرمایه گذاری بزرگ از جمله بانکها و در واقع در انحصار است بگونه ای که آنان به راحتی بر قیمتها تاثیر می گذارند و در این میان سهامداران خرد همیشه متضرر شده و به حاشیه رانده می شوند.

    مشاور عالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: ازسوی دیگر بانکها با سودهای 20 درصدی در شرایط تورم 30 درصدی عملا جذابیتی برای جذب پول مردم نداشته لذا شاهد ورود پولهای سرگردان به چنین شرکتهایی هستیم.

    به گفته وی اکثر افرادی که سهام این شرکتها را خریده اند بین 10 میلیون تا 100 میلیون ریال پول داشته اند لذا سرمایه های خرد آنها جذب خرید و فروش سهام خارج از ضوابط شده است.



    *ضعف در نظارت

    عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران می گوید: اگر دولت نتواند نقدینگی سرگردان را به درستی به سمت تولید و توسعه هدایت کند عملا این نقدینگی به سویی هدایت می شود که برای اقتصاد تولیدی مشکل ایجاد می کند.

    ?محسن شرکا? به خبرنگار ایرنا گفت: در این شرایط می بایست دولت با تدبیری مناسب نقدینگی جامعه را به نفع توسعه پایدار کشور بکار گیرد.

    وی افزود: در قانون پیش بینی شده اگر شرکتی می خواهد اوراق مشارکت و سهام عرضه کند باید به صورت ?شرکت سهامی عام? در قالب بورس و فرابورس عمل نماید.

    عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: این امر برای اقتصاد آثار ارزشمندی در پی دارد اما زمانی که ?شرکتهای سهامی خاص? در نقطه ای از کشور رشد و میلیاردها تومان سرمایه مردم را جذب می کنند عملا خلاف قانون و قواعد عمل کرده اند.

    وی گفت: این امر ناشی از ضعف دستگاههای نظارتی و دولتی است که در چارچوب وظایف قانونی خود عمل نکرده و با وجود تخلف شرکتهای خصوصی به موقع ورود نیافته و اجازه داده اند این مجموعه و مشابه آن متولد شده و رشد کنند.

    نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز می گوید: در این مورد تنها مقصر شرکتهای خصوصی سرمایه گذاری نیستند بلکه مسوولان ذیربط هم قصور کرده اند که به چنین شرکتهایی مجوز داده ولی بر روند فعالیت آن نظارت نکرده اند.

    ?امیرحسین قاضی زاده? افزود: در شکل گیری معضل مورد بحث، دستگاههای نظارتی اهمال کردند لذا باید با کسانی که در این خصوص کم کاری نموده اند به موازات سوءاستفاده کنندگان برخورد صورت گیرد.

    وی گفت: پرونده های متعدد و مشابه این موضوع دو عامل دارد که 80 درصد آن کم کاری مسوولان نظارتی است و تنها 15 درصدش از فساد سرچشمه می گیرد.

    دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم معتقد است این وضعیت در شرایطی که در حوزه تولید هر فعل و انفعال کوچک فعالان اقتصادی کنترل می شود عجیب است که چنین شرکتهایی در این گستره وسیع خلاف می کنند و در این مسیر برخوردی با آنان نمی شود.

    ?فیروز ابراهیمی? افزود: این امر بیانگر آن است که بخشهایی از حوزه های نظارتی در انجام وظیفه ذاتی خود غفلت، کم کاری و سهل انگاری کرده اند.

    وی گفت: یکی از معضلات اقتصاد کنونی بها ندادن به ?تولید و اقتصاد دارای شناسنامه و هویت? است که موجب شده پولهای خرد مردم به سمت فعالیتهای دلالی سوق یابد و در این میان شرکتهایی پوشالی که امروز نظام قضایی و اجرایی و نظارتی و انتظامی را به شدت درگیر کرده اند سر برآورده اند.

    دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: اقتصاد سالم، منابع مردم را به سمتی هدایت می کند که کاملا به لحاظ قانونی شفاف بوده و امکان نظارت لحظه ای در هر زمان بر آن وجود دارد.



    *ممانعت از فعالیت این شرکتها با حفظ منافع مردم

    دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می گوید: در این شرایط باید با موضوع عاقلانه برخورد کرد زیرا هم اینک این شرکتهای سرمایه گذاری خصوصی جمعیت قابل توجهی سهامدار و شاغل دارند.

    ابراهیمی افزود: صلابت برخورد قوه قضاییه با این موضوع قابل تقدیر است اما به هر شکل ممکن باید معضل با برخورد اصولی و قانونی حل شود.

    وی ادامه داد: باید همه بخشهای موثر اعم از نهادهای نظارتی، قضایی و دولت به دور از برخوردهای احساسی جلوی این رفتارها و فعالیتهای غیرقانونی را گرفته و با سعه صدر در جهت زماندهی و حل مشکل بدون تضییع حقوق مردم گام بردارند.

    عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز گفت: باید برای حفظ سرمایه های مردم تدبیری جدی اندیشیده شود.

    ?محسن شرکا? افزود: دولت و تمامی ارگانهای ذیربط باید هم و غم خود را بگذارند تا سهام مردمی این مجموعه ها از بین نرود و در این راستا هیاتی از قوه قضاییه و مجریه بدان ورود یافته و مدیریت کار را به دست گیرند تا پول مردم برگردانده شود.

    وی گفت: در این شرایط اگر اعتماد مردم از بین برود، دیگر ?شرکتهای قانونی سهامی عام? هم نمی تواند فعالیت مناسب و تاثیر لازم را در اقتصاد داشته باشند.


  

اطلاعیه

1393/10/25
12:45

 

به گزارش روابط عمومی گروه شرکت های پدیده، به اطلاع کلیه هموطنان گرامی می رسانیم کلیه مطالبی که به نقل از شخص محسن پهلوان مقدم مدیر عامل شرکت پدیده در شبکه های اجتماعی  منتشر می گردد مورد تایید ایشان نمی باشد و هر گونه اخباری که از طریق سایت رسمی شرکت اعلام می گردد معتبر است.



  

اوراق سهام کلیه سهام داران خانواده بزرگ گرند آماده تحویل می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری گرند در این اطلاعیه آمده است، با تشکر از حسن اعتماد و سرمایه گذاری اعضاء خانواده گرند به اطلاع می رساند،اوراق سهام صادر و آماده تحویل می باشد.بدینوسیله از کلیه سهام داران عزیز دعوت می گردد جهت دریافت ورقه سهم خود با به همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر و ارائه برگه های رسید کارگزاری در ساعات اداری به دفتر مرکزی گرند واقع در مشهد-بلوار جانباز-شرکت گرند مراجعه فرمایند.



  

بهره برداری از هایپرمارکت شهرافسانه ای پدیده کیش

 

به گزارش روابط عمومی گروه شرکت های پدیده، هایپرمارکت شهر افسانه ای پدیده کیش که در چهار کارگاه مختلف تقسیم و در حال ساخت است کمتر از 2 ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

طبق اعلام این گزارش ، پروژه شهر افسانه ای پدیده کیش در زمینی به مساحت 20 هکتار با زیربنایی بالغ بر 888 هزار مترمربع در حال ساخت است.

مرکز خرید این پروژه شامل هایپر مارکت ، واحدهای تجاری ، پیست اسکیت روی یخ ، سه سالن سینما  و پارکینگ بزرگ سرپوشیده است که با فعالیت بی وقفه بیش از هزاران مهندس و کارگر به روزهای پایانی خود نزدیک می شود..

گفتنی است این پروژه شامل5 برج است که تا کنون 3 برج آن جانمایی شده و مراحل شمع گذاری را نیز سپری کرده است.

این 3 برج ویژه واحدهای اقامتی شهر افسانه ای پدیده کیش هستند که مرتفع ترین برج اقامتی ( با ارتفاع 250 متر ) ایران خواهد بود.

 



  


      • پدیده شاندیز:
        مهمترین خبر دیروز برای سهامداران این شرکت تشکیل تیم بررسی پرونده پدیده زیر نظر بختیاری معاون دادستان بود که نشان از منطقی شدن فضای ایجاد شده دارد. بختیاری همچنین هرگونه شایعه سازی در خصوص شرکت های غیربورسی را ممنوع اعلام کرده است.
  • به گزارش مرکز خبری اقتصاد ایران (اکوسنتر)، قیمت سهام پدیده همچنان 2 هزار و 12 تومان است اما شرکت صرفا سهام خود را از حقیقی ها بازخرید و یا منتقل می کند و امکان خرید سهام از شرکت وجود ندارد.

    تبرک:
    خبر دیروز در خصوص ممنوعیت افزایش سرمایه شرکت های غیربورسی افزایش سرمایه گذاران این شرکت را در بهت و نگرانی فرو برده است. شرکت سرمایه گذاری تبرک نصف سهام هر فرد حقیقی را با قیمت 15 تومان بازخرید می کند و فروش سهام همچنان متوقف است.

    پردیسبان:
    شرکت پردیسبان نیز مانند روزهای گذشته نه سهام خود را نه عرضه و نه باز خرید می کند. قیمت سهام این شرکت به ازای فروش هر سهم 10 تومان است.

    شرکت تعاونی ابرده:
    ابرده همچنان سهام خود را با قیمت 180 هزار تومان باز خرید می کند و از فذوش سهام توسط شرکت خبری نیست.

    گرند سنتر:
    گرندسنتر تنها شرکتی است که همچنان مانند روزهای گذشته به عرضه ی سهام خود مبادرت می ورزد. هر سهم شرکتی آن 2 هزار و 400 و هر سهم پروژه ای را 2 میلیون و 50 هزار تومان با چک 40 روزه به فروش می رساند.


  
<   <<   41   42   43   44   45   >>   >
نام و نام خانوادگی :
شماره موبایل :
عنوان پیغام:
پیغام :

کلمات کلیدی، تگ ها : پیامک طلایی بورس - آموزش و اخبار تحلیل , پیامک بورس , عضویت پیامک ویژه بورس | ارسال سیگنال خرید ویژه - پرسود , سیگنال خرید | سیگنال خرید سهام | تحلیل تکنیکال | بورس , اشتراک پیامک قیمت سهام پدیده شاندیز , اطلاع از وضعیت سهام با فرستادن پیامک , سهام برتر - پیامک طلایی , ارسال پیامک براى دریافت برگه هاى سود سهام , دریافت سهام با پیامک , اشتراک پیامک قیمت سهام پردیسبان , اشتراک پیامک قیمت سهام اطلس , اشتراک پیامک قیمت سهام مگا مارکت , اشتراک پیامک قیمت سهام گرند سنتر , اشتراک پیامک قیمت سهام سپاد خراسان , اشتراک پیامک قیمت سهام تبرک , اشتراک پیامک قیمت سهام پردیسبان , اشتراک پیامک قیمت سهام شرکت تعاونی گردشگری ابرده , اشتراک پیامک قیمت سهام اخلمد , سامانه پیامک سهام پدیده شاندیز; , پیامک های اطلاع رسانی قیمت و اخبار پدیده شاندیز , قیمت سهام پدیده را هر روز صبح تا ظهر به صورت پیامک دریافت کنید , سهام یاب , پیامک بورس ، بورس , SMS , اس ام اس , پیامک , سهام , قیمت سهام , آخرین قیمت سهام , نوسانات قیمت سهام , پیامک بورس , بازار سرمایه , تجارت , تجارت الکترونیکی , حدضرر: محدوده ای که اگر قیمت پایانی به زیر آن رسید، باید برای جلوگیری از ضرر بیشتر، از سهم خارج شوید , سیگنال خرید سهام در بازار بورس اوراق بهادر تهران, اخبار و شنیدهای و شایعات بازار بورس, سبدگردانی, تحلیل بنیادی, تحلیل تکنیکال, سیگنال خرید پیامکی, , اشتراک پیامکی قیمت سهام پدیده شاندیز به صورت روزانه + اخبار داغ پدیده ای + گزارشات هفتگی , پیامک بورس به شما امکان می دهد تا تغییرات قیمت و دیگر اطلاعات سهام یا سهام های مورد نظر خود را در هر لحظه و هر جا از طریق پیامک (SMS) دریافت نمایید. , Saham , saham-sms, saham-sms.ir , saham-sms.com ,
Copyright © 2014 - 2015 Saham-Sms.IR All rights reserved
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَََّحْمنِ ٱلرََّحِیمِ . وَ إِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ بِأَبصارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعالَمین